Keresőoptimalizálás folyamata – röviden a lényeg

//Keresőoptimalizálás folyamata – röviden a lényeg

Keresőoptimalizálás folyamata – röviden a lényeg

A keresőoptimalizálás napjaink egyik legfontosabb a honlappal kapcsolatos tevékenysége. De sokan nem tudják, hogy amikor erről a munkafolyamatról beszélünk, akkor mit is értünk ez alatt. Mi az az miért vállalkozások havidíjat, vagy egyszeri költséget kérnek el? Ha nem vagy tisztában a hátérrel, akkor azt sem fogod tudni, hogy mire fizetsz, ezért megosszuk beled a lényeget röviden.

Keresőoptimalizálás folyamata – röviden a lényeg

A keresőoptimalizálás az a folyamat a honlapokkal webáruházakkal kapcsolatban, ami soha sem ér igazából véget. Több részre és szakaszra osztható, de az igazán nagy eredmények érdekében nincs olyan területe, ami kevésbé fontos. Röviden csak SEO-ként emlegetett tevékenység célja, hogy  javítsa a honlapod rangsorolását, melynek köszönhetően több potenciális vevő, érdeklődő fog érkezni a Google találati listájából. A SEO segít igazodni a Google trendjeihez és értékrendjéhez. Nem egy ördögtől való folyamat, hiszen az optimalizált honlapok a látogatók számára is vonzóbbak, jobban teljesítenek más honlapoknál.

Sok idő és energia befektetéssel járó hosszútávú folyamat, mely hosszú távon fog jelentős eredményeket hozni. Viszont, azok a cégek, akik erre nem fordítanak figyelmet sajnos a 2018-as trendek alapján végig fogják nézni, hogyan a növekvő hirdetési költségek miatt elolvad a profitjuk. Lehetett volna ezt cizelláltabban is megfogalmaznom, de jelen helyzetben több piaci szegmens és ügyfél fiókjainak elemzéséből egyértelműen mutatkozik a trend, ami ezen állításomat igazol.

Tehát a SEO must have folyamat.

A hosszútávú folyamat értékes látogatottságot fog jelenteni. Gondolj bele, nincs annál jobban célzott ügyfél, és potenciálisan jobb ajánlatkérő, mint aki önmaga keres rá egy témakörre és talál meg téged a Google találati listájában. A SEO már nagyvállalati szinten is kiemelt fontosságú, nem csak a KKV szektorban. Épp ezért megnövekedett keresletet megnövekedett kínálat fogad, ami egyet jelent némi szakmai felhígulássál is. De egy tapasztalt ügyvezető számára pontosan látható, hogy kik azok konkrét megoldásokkal, referenciákkal és tényekkel ajánlják szolgáltatásukat.

Milyen részei vannak a keresőoptimalizálás folyamatának?

Három fontosabb részre bontható a folyamat, melyek az alábbiak:

  • Technikai oldal – azaz mennyire van jól felépítve a honlapod, mennyire gyors és milyen mutatókkal bír.
  • Tartalmi oldal – azaz mennyire jók a szövegeid, mennyire vagy informatív és az mennyire releváns az adott kulcsszóra.
  • Külső SEO – mennyi és milyen link mutat honlapodra.

Hogyan érhetőek el a sikerek?

Jogosan merül fel benned a kérdés, hogy oké, tényeket értem, de hogyan fogok megelőzni másokat, akik szintén ugyan arra a célra dolgoznak? Ezért fontos, hogy ne egyszeri megoldást akarjunk, hanem folyamatos munkát, ami hosszútávon jelenti a helyezések megszerzését, majd megtartását. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy vállalkozónak van ideje foglalkozni olyan részfeladatokkal, mint a linképítés, a technikai seo, kulcsszó kutatás, on page optimalizálás, tartalom fejlesztés, és hasonló, de fontos feladatok. Ezért szükséged lesz arra, hogy ezt a munkafolyamatot kiszervezd a megfelelő partnernek.

2018-03-24T21:05:36+00:00